Första utekvällen avklarad...

Igår var jag och Malin ute och festade för första gången i Malmö stad. Vi började med att missa systemets öppettider så vi fick ta och öppna min champagne som jag fick i 20-årspresent. Efter lite pasta carbonara och champagne tog vi taxi (fast vi inte har råd) ner på stan. Vi började på Lilla torg och köpte en drink på Mello Yello (fast vi inte har råd med det heller).

Sen rullade kvällen på och vi gick till La Grappa och sen Koi. Koi var det bästa stället vi var på. Det var trevligt folk och bra musik. Men vi ska nog testa möllan nästa gång, det fick vi höra mycket bra om. Sen när Koi stängde drog alla till Etage så vi gjorde också det men det var inte alls kul så vi gick och käkade och tog en taxi hem.

Det var då vi upptäckte hur mycket pengar vi bränt eftersom varken Malins eller mitt kort gick igenom... Vi löste problemet med en HM-check på 100 kronor... taxichauffören var inte jätteglad över lösningen men gick med på det ändå. Jag vågar inte skriva hur mycket pengar vi gjorde av med, men kan avslöja att det var väldigt tresiffrigt... Ingen av oss har varit i närheten av en så dyr utekväll, men kul var det! :)

Idag har vi städat lite och tvättat alla smutskläder:) Ikväll ska vi laga spagetti och köttfärssås. I morgon ska Malin till Köpenhamn för första gången så jag ska vara ensam här en hel dag. Då ska jag nog läsa lite i min bok Graphic Design.





Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Hmm, låter kul :) Så nu kan det bara bli billigare då? Glöm inte att reka vid skolan imorgon. Kram mamma

2009-08-30 @ 21:25:03
Postat av: Mamma Mia

Hmm,En sån kväll per termin räcker va?

2009-08-30 @ 21:59:40
Postat av: Dan Pettersson

Hej håller nog med om att tänka lite på ekonomin, men hoppas det va lika kul som jordgubbspaj! Kram pappa

2009-08-30 @ 23:08:22
URL: http://www.dp-bild.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0