Min flashiga våning

Efter en rolig men ansträngande vecka med jobb varje dag och firande av min 20-årsdag varje kväll bar det av till Malmö och min nya lägenhet. Jag och mamma bilade ner och fick oss lite av en chock. Min första kommentar var: "Hahaha (nervöst skratt) här kan jag ju inte bo, var ska min säng stå?". Och det var med rätt eftersom min 18 kvadrat "stora" studentlya uppenbarligen är planerad av den billigaste arkitekten i stan. Halva lägenheten är nämligen hallen..... världens bästa sätt att utnyttja en liten lägenhets yta? Men efter att tag började jag trivas mer och mer och när det var dags att åka hem igår blev det lite jobbigt att skiljas från den, min egna lägenhet :)

Igår på dagen var jag och mamma på IKEA i tre timmar och jag handlade nytt matbord och lite byråar och massa småsaker till kök och badrum. Och jag har bestämt mig för att vägra 90-säng, jag måste ju sova bra om jag ska kunna plugga. Så sängen kommer ta upp ungefär halva lyan, men det är det värt!

Nu känns lägenheten i alla fall väldigt bra, visst blir det trångt när vi dessutom ska bo två där men där det finns hjärterum finns det stjärterum och jag hoppas det kommer folk och hälsar på ofta här hemifrån. Kommer sakna allihopa så mycket och kommer nog sakna Uppsala som stad en del också hur många gånger jag än tjatat om hur tråkig den är... 



Såhär tankar man tydligen nere i Malmö..... vi tyckte det var lite konstigt....



Här är några bilder på min lägenhet i Segevång, Malmö:


Nu dags att sova, sen sista jobbrycket onsdag, torsdag och fredag. God natt. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0