Teckning

Vi har börjat med produktdesign och nu ska vi ge förslag på förbättring på Form/Design centers café. Lite flummigt men roligt projekt. Idag var vi där och kollade och ställde frågor. Där ska vi också ställa ut våra examensarbeten som vi ska göra i trean.

Igår hade vi teckningsstuga här hemma och lyckades rita lite krokiteckningar. Man behöver inte vara naken när man gör det så vi hade tajta kläder bara. Men när man skulle rita 15 minutersteckningar tog vi lite bilder från internet. Något blev fel på tjejen för hennes ben va inte sååååå långa även om dom var väldigt långa.

 

Nu när vi lärt oss att rita miljöer i perspektiv och människor i rätt proportioner (nästan) ska vi göra vår slutuppgift. Vi ska göra 2-3 bildrutor från samma miljö, typ en serie. Jag ska göra några rutor ur elefantscenen i Moulin Rouge. Här är min skiss till min sista ruta, texten till kommer vara typ: "All you need is love..."

 




Snart kommer Malin hem från stan och då ska jag vaccinera mig och hon ska följa med och fråga hur hon ska göra eftersom hon inte är folkbokförd här. Det är här på gården, typ på rättspsyk, som jag ska vaccineras... skumt!

Nu ska jag ta tag i päronskrutten som jag tappade bakom sängen igårkväll och inte orkade plocka upp.

PUSS

Kommentarer
Postat av: tips

Skulle också kunna vara "Love conquers all" istället för all you need is love.

2009-11-09 @ 19:53:41
Postat av: Mia

Ska bli spännande att se alla dina alster när du kommer hem :)Hoppas det gick bra med vaccineringen för er båda. Träffade Sofia med pappan på Elgiganten i söndags och hörde allt om lägenheten....Kram mamma

2009-11-09 @ 22:46:08
Postat av: Ida

Tack för tipset, men jag vill ha den texten som är i filmen på riktigt!



Haha jag hörde det från Fia också! Roligt! Vaccinet gick bra, lite ont i armen bara! Puss

2009-11-10 @ 11:33:32
URL: http://idacolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0