Lasange i stora lass

Nu är första delen av kursen Grafisk design 1 avslutad. Den hette kreativa metoder och avslutades med utställningen. Så nu ska vi börja med nästa delkurs som är typografi. Den här veckan börjar även två helt nya kurser; Teckning och visuell gestaltning och Visuell kommunikation. Det ska bli superkul. Idag ska jag gå till Drewex och inhandla massa konstnärsmaterial som behövs till teckningskursen. Jag har verkligen inte tecknat mycket men det verkar inte som att det gör något, många i klassen är ovana vid teckning.

I fredags blev det utgång på Debaser efter drink-förfesten. Bra men ganska lugn kväll som slutade med att jag tappade bort min plånbok. Men det var tur att jag kunde beskriva den så lätt eftersom den såg ut som en liten jordgubbe. Den var kvar på Debaser :)

I lördags jobbade Malin och jag sov till 14.00... sen bar det av till Debaser och hämta plånboken och sen åkte jag till Coop och storhandlade. Fan vad svårt det är att handla, hur mycket man än kollar på priset blir det ändå dyrt! På kvällen åt vi tacos och kollade på OC.

Igår bjöd Sanna i min klass på hemmagjorda scones med hemmagjord marmelad, jättemysigt! Och sen gick vi ner på en loppis och jag fyndade två småbrickor som ser ut som koppar som jag redan har, 5 kr /st!

På kvällen lagade jag mat i typ två timmar men det var det värt, jag gjorde en enorm lasange. Nu har vi nio matlådor så ikväll blir det lasange igen! Vi såg en jätterolig film igår också, The Hangover. Jag rekommenderar den varmt :)

Nu ska jag iväg på Photoshopkurs i två timmar som skolan fixar. Ska bli kul att se hur grundläggande det är.


Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Hej gumman fråga om dom vill köpa ett ex av "Arne Heines bok om typografi" om dom inte redan har den, vilket dom borde. Tur med plånkan, puh. Drewex är jättehäftigt jag har varit där med Anita en gång. Dom skriver ut jättebilder om man behöver. Nu ska jag strax sticka till RELATIONSBÅTEN. Lycka till med allt / KRAM!

2009-09-21 @ 12:46:47
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Ida

Haha ja det ska jag fråga, det börjar imorgon:) De va jättekul på drewex, kom hem därifrån nyss:) Ha så kul på båten!Tack desamma! Kramar

2009-09-21 @ 17:23:08
URL: http://idacolliander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0