Update!

Nu var det länge sen jag skrev, har haft fullt upp med skolan och sånt men här kommer en uppdatering.

I fredags var jag ute och drack öl med klassen innan jag mötte upp Malin på stan. Sen åkte vi hem och lagade mat och drack mer öl. Sen var det dags för oss att se Lund för första gången. Lund kändes som Uppsala, vi fick lite hemlängtan. Vi åkte tåget till Lund och tog en taxi som luktade kiss till inflyttningsfesten. Det blev en mycket trevlig kväll men dagen efter var vi inte så pigga... Vi sov middag och vaknade klockan sju på kvällen. Lördagskvällen spenderade vi i lägenheten och passade på att tvätta eftersom vi inte hade ork att hitta på nått.

På söndagen var det dags för efterlängtad räkfrossa. Vi gjorde hemmagjord aioli (majonäs+vitlök) och ställde fram dom fina räkorna från Coop. Men räkfrossan blev en mardröm när vi hittade en FISK bland räkorna. Vi har kontaktat Coop och väntar nu ett presentkort på posten som kompensation.

I måndags redovisade vi uppgift nummer två i skolan, en ram som föreställde en klasskompis, det var jättekul.
Igår var det dags för vår nollning/inspark. Det var DVK-tvåorna som anordnade roliga tävlingar och fest. Jag hade en superkul dag och kväll, klassen är hur skön som helst :)

Idag var vi lediga och jag och min grupp jobbat med våra uppgifter, vi skulle leta efter bokstäver på stan, men inte på skyltar och sånt. Så nu har vi ett helt alfabet. Här är tillexempel Q:


Nu är det Idol på TV, vi har sett fram emot det sen vi flyttade hit, äntligen ett roligt program som vi kan se :) I morgon är jag ledig igen och vi ska jobba klart med uppgifterna. I helgen vet jag inte exakt vad som händer men någon form av fest blir det nog. Puss och kram och god natt!

Jag påväg till Lund...

Malin på inflyttningsfest...

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Härligt Ida. Njut av livet (samtidigt som du sköter plugget) Längtar efter att få se allt IRL :)

Kram och godnatt

2009-09-09 @ 22:43:18
Postat av: Dan Pettersson

Wow vilket snyggt Q, nyfiken på resten av alfabetet. Tidningen F som jag har söker efter bokstavsbilder, kolla om dom vill ha. Chefredaktör

Gösta Flemming, [email protected]



Vad roligt att höra att allt verkar så fantastiskt bra. Godmorgon eller godnatt kram / far

2009-09-10 @ 00:25:07
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Stina Jonasson

Jag vet inte vad jag ska säga.. Har ni börjat dricka alkohol? :S

2009-09-10 @ 01:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0